Technikum – klasa 2
Uncategorized
Course Content
Sprawdzian
-
Sprawdzian sem. 1
-
Sprawdzian sem. 2
Wstęp
Zapoznanie z wymaganiami edukacyjnymi, niezbędnymi do otrzymania poszczególnych śródrocznych i rocznych klasyfikacyjnych ocen z nauczanego przedmiotu, sposobami oceniania osiągnięć uczniów, warunkami i trybie otrzymania oceny klasyfikacyjnej rocznej wyższej niż przewidywana i zasadami BHP na lekcji
-
Sprawdzian wstępny
-
Zapoznanie z wymaganiami edukacyjnymi, niezbędnymi do otrzymania poszczególnych śródrocznych i rocznych klasyfikacyjnych ocen z nauczanego przedmiotu, sposobami oceniania osiągnięć uczniów, warunkami i trybie otrzymania oceny klasyfikacyjnej rocznej wyższej niż przewidywana i zasadami BHP na lekcji
-
Zera, jedynki i wagi, czyli różne reprezentacje liczb
-
Elementy logiki matematycznej
Przestrzeganie prawa i zasad bezpieczeństwa podczas pracy przy komputerze
- Prawo w informatyce
- Ustawa o prawie autorskim
- Postęp informatyczny a wydajność komputera
- E-learning
- Wizerunek w sieci
- Prywatność w sieci
-
Bądź uczciwy, czyli przestrzeganie prawa w świecie informatyki
-
8, 16, 32, 64, czyli jak rozwój technologii wpływa na rozwój społeczeństw
-
Kim jestem, czyli jak bezpiecznie budować wizerunek w sieci
Fotografia i film
- Ekspozycja w fotografii
- Przygotowanie do sesji zdjęciowej
- Kadrowanie
- Edytowanie zdjęcia w warstwach
- Flmowanie
-
Dokumentujemy wydarzenia, czyli aktywna praca z aparatem fotograficznym
-
Szturmowiec w chmurze, czyli poprawiamy zdjęcia w edytorze grafiki rastrowej
-
Tego tu nie było, czyli poprawiamy rzeczywistość na fotografiach
-
Własny film, czyli jak twórczo wykorzystać kamerę
Podstawy programowania i środowisko programistyczne
- Algorytmy
- Sposoby zapisu algorytmów
- Cechy algorytmów
- Języki programowania
- Eclipse
- Język C++
- Funkcje
- Strumieniowanie danych
-
Przypomnij sobie, czyli podstawy tworzenia algorytmów
-
Narzędzia, czyli jak dobrać i skonfigurować środowisko programistyczne
-
Pierwszy program
-
C z plusem, czyli podstawy programowania
-
C z plusem, czyli podstaw programowania ciąg dalszy
Programowanie i algorytmy
- Sito Eratostenesa
- Liczby pierwsze
- Program na podstawie algorytmu
- Algorytmy Euklidesa
- NWW i NWD w programie komputerowym
- Dodawanie ułamków
- Szyfrowanie
- Tablica kodów ASCII
-
Przez 1 i siebie, czyli jak zbadać, czy liczba jest liczbą pierwszą
-
Która pierwsza, czyli jak program bada liczby
-
Największy i najmniejszy, czyli jak znaleźć NWD i NWW
-
Dodawanie ułamków, czyli jak wykorzystać NWW i NWD w programie komputerowym
-
Skracamy i wyłączamy, czyli dodawania ułamków ciąg dalszy
-
Szyfrowanie, czyli poznajemy szyfr Cezara i szyfr przedstawieniowy
-
Konspiracja, czyli tworzymy własne szyfry
-
Automat wydaje monety, czyli jak dynamicznie wydawać resztę
-
Zera, jedynki i wagi, czyli różne reprezentacje liczb
-
Powtarzanie w pętli i wywołanie siebie, czyli iteracja i rekurencja w algorytmach
-
Sortowanie bąbelkowe, czyli każda liczba jest mniejsza od maksymalnej lub jej równa
-
Przez wstawianie, czyli jeszcze o porządkowaniu liczb
-
Komputer porządkuje, czyli układamy programy sortujące
-
Fibonacci i jego wzór, czyli generujemy kolejne liczby ciągu
-
Czy litery to liczby, czyli kod ASCII i porównanie tekstów
-
Metoda naiwna, czyli szukamy wzorca w tekście
-
Realizacja algorytmu, czyli program szuka wzorca
Grafika i druk
- Druk 3D
- Projektowanie 3D
- Wypukłe napisy w edytorze GIMP
- Działanie skanera
- strumieniowanie danych
-
Modele w przestrzeni, czyli podstawy druku 3D
-
Modelujemy, czyli jak projektować obiekty 3D
-
Wizualizacja pomysłów, czyli projektujemy dom w edytorze 3D
-
Wypukłości nie tylko 3D, czyli tworzymy elementy graficzne publikacji
-
Z wydruku do komputera, czyli skanujemy i odczytujemy dokumenty
-
Klatki do komputera, czyli jak transmitować strumieniowo
Komputer w sieci
-
Nie wszystko jest takie oczywiste, czyli jak działa internet
-
Sieć to nie tylko internet, czyli poznajemy topologię sieci komputerowych
-
Kto tam, czyli identyfikujemy komputery w sieci
-
Kupujemy świadomie, czyli poznajemy parametry urządzeń peryferyjnych
Opracowania rozwiązań problemów wybranymi aplikacjami
-
Zespół, czyli realizujemy projekty w chmurze
-
Tutorial, czyli jak tworzyć pomoce i instrukcje obsługi
-
Rozbudowana struktura, czyli korzystamy z konspektu w edytorze tekstu
-
Broszura, czyli jak projektować duże dokumenty
-
Recenzja, czyli proponujemy poprawki w tekście
Rozwijanie kompetencji społecznych
-
Informatyka pokonuje schody, czyli nikt nie powinien być wykluczony
-
Platformy uczą, czyli rola e-learningu w nauce i pracy
-
Możesz być administratorem, czyli jak zarządzać platformą e-learningową
Bazy danych
-
Jak gromadzić informacje, czyli komputerowe bazy danych
-
Tabele i formularze, czyli jak utworzyć bazę danych
-
Relacje i pytania, czyli jak uczynić bazę użyteczną
-
Kto pyta nie błądzi, czyli jak korzystać z baz danych Acces
-
Czy to możliwe, czyli baza danych w arkuszu Excel
-
Wiedza w sieci, czyli internet mądrych ludzi
Programowanie stron internetowych
-
HTML, czyli przeglądarka interpretuje język programowania stron
-
Budujemy stronę, czyli tabele, listy i inne elementy dobrej strony
-
Tabele i grafika, czyli kolejne składowe stron internetowych w HTML
-
Składnia stylów, czyli jak CSS pomaga w programo- waniu wyglądu strony
-
Pliki stylów, czyli CSS w akcji
-
Treści mogą się zmieniać, czyli elementy dynamiczne na stronie internetowej
-
Widoczna w internecie, czyli jak opublikować stronę
-
CMS, czyli system zarządzania treścią strony internetowej
-
Panel i skórki, czyli tworzymy stronę w CMS
-
Szybkie i łatwe, czyli programy do tworzenia stron internetowych